torsdag 14. mai 2009

Bonusoppgave - STM junior :)

Idag, torsdag, midt på dagen mens minstejenta kvilte og hu andre lillesøstra fikk lov å se litt på TV (ikke bra, jeg vet det... ;) hadde Ole André (6 år) og jeg litt kvalitetstid med scrappepulten min.

Det var skikkelig stas for han, og han klippa og limte, stakk hull til brads, putta de igjennom og bretta ut på baksida, puncha ut fotspor og trær og limte de på + klistermerker.


Det Her er resultatet hans / vårt:
(klikk på det for å se det større)
Det er nok ganske rotete og forvirrende, men tanken var at det skulle minne litt om mønsteret i en fotball med femkanter... Tror ikke vi lyktes helt... :) Teksten med bildeforklaringene har han bestemt selv, og jeg har printa alt ut i femkanter som han klippa ut. De er festa med lim og brads. Han likte skikkelig godt de brads'ene, for det hadde han ikke vært borti før! :) Jeg synes jo også at han tok helt av med marihøner o.l. , men når han begynte med forklaringer som: "her sitter den på den blomsten" og "her er jenta og mammaen og pappaen.." (de 3 øverst i bildet under - den rosa, rød lile og den blå - tok faktisk vekk en bror... ;) kunne jeg jo ikke ødelegge det han synes var så gøy! :D
(venstre halvdel)

(høyre halvdel)
 Så detta var skikkelig gøy! Om det tilsvarer reglene eller om jeg hjalp for mye vet jeg ikke, men jeg lagde femkantene på dataen og skar ut fotballramma rundt. Resten gjorde han stort sett selv. 
Så takk til Scrapping the Music som kom med idéen til dette - veldig gøy!
"Fotball er supert" med Ole Runar er utgangssangen.

4 kommentarer:

Gro aka emrille sa...

Så flink du er Ole André!
Det var jo kjempeide med de 5-kantene (og jeg så det før jeg leste teksten at det var mønster som en fotball!)Syntes det ble kjempefint med alle marihønene jeg:)
Takk for at du ville være med å scrappe til konkurransen vår:) Vi håper du og mamma'n din koste dere:)

Anette sa...

Så flink gutt!! Skikkelig tøff fotball lo!!

Ellen Karin sa...

Så flott fotball-LO du har laget Ole André. Ser ut som du koser deg veldig på bildene.

Det er jo som regel veldig moro å få slippe til med saks, papir og lim, og det er utrolig hvor kreativt og gjennomtenkt det de lager blir. :)

Håper en felles scrappestund frister til gjentagelse for dere begge to.

Vibeke sa...

Hei Ole André!!:)

Så utrolig flink du er!! De marihønene var jo så flotte:)