onsdag 11. februar 2009

Dåpskort/ Card for baptism

Pocket with card - size 15x15cm


Har printa ut dette bildet som jeg fant på nettet - synes det passer så godt til dåp!
Det står "You are safe in God" på bildet.


(Jeg har laget kortet etter modell av et rosa jeg fikk av venninna mi Randi - hun hadde brukt baby-stempler)
Jeg har laga pyntehakk i hjørnene og trukket gulltråd i mellom dem - da blir bildet ramma inn på et vis :)


Kortet er forma som ei stor lomme, og kortet inni ser du under her
(insidecard)

Mine mål på lomma er 25,5 cm x 17 cm.
Skjær så vekk 1 cm på hver side sånn at 15 cm av lengden blir bare 15 cm bredt. Bredt så inn den 1 cm på hver side av resten av lengden (10,5 cm). Lim på det du har bretta inn og brett kortet sammen til ei lomme. Så lager du kortet som skal inni i samme farge, ca 14cm x 14,5cm og limer på et hvitt i litt mindre størrelse oppå der igjen. Stikk hull og sett i eyelets og bånd.

NB! Med disse målene bruker du litt mer enn et bazzil ark, så du trenger 2 i samme farge :)


I've used another green colour earlier - more like this - but I didn't have that one right now.
It's a real funny card to give away! :)

3 kommentarer:

Stephanie sa...

What a perfect card - so elegant but cute too :) xxx

May-Bente sa...

ÅÅå dette var nydelig, så sart... likte dette kortet veldig godt.

Ha en flott søndagskveld!

May-Bente sa...

Ja, dette var et nydelig lommekort. Takk for inspirasjon.
Klem!